開かれた庭園を目指して_庭園入口の軒

融雪の観点から、冬季の積雪が池に落ちるよう、新たな池の中央に軒を出します。これにより庭園入口の開口上部は軒で覆われ、庭の景観は横に長いパノラマになります。この軒の部材にも、かつて高橋家に使われていた古材を用います。7メートル級の古材の大梁を12センチ角の古材の柱で両端を支えます。それに冬季の雪支えとして中央に9cm角の柱を新しい部材で取り付けることにしました。


YAMAMO GARDEN OPENING PROJECT_Eaves of the Garden Entrance

From the point of view of snow melting, so that the winter snow fall in a pond, we issued the eaves in the center of a new pond. This open top of the garden entrance is covered with eaves, garden of landscape will be a long panorama next. Also member of the eaves, we used the old materials that were once used to Takahashi house. The girders 7 meter-of old materials to support the both ends in the pillars of the old materials of 12 cm square. We have decided to install a new member of the pillars of 9cm angle in the center as a winter of snow support to it._GARDENOPENING


以被打開的庭園作為目標_花園入口的屋簷

但從融雪的點,從而使冬季降雪在池塘,我們發出屋簷在一個新的池塘的中心。這種開放式的花園入口的山頂上覆蓋著屋簷,景觀園林將是下一個很長的全景。另外,屋簷的一員,我們用曾經被用來高橋家的舊材料。 7舊材料米的大樑,支持12厘米見方的舊材料的支柱兩端。我們已決定安裝9厘米角度的支柱的新成員在該中心作為它承雪一個冬天。














雪支えの柱は仕込水を供給する筧(かけい)やカリンの木に近く、庭の動線に影響します。また遠目から見ると、庭園の眺めを縦に分断することとなります。この柱は構造上、冬季の支えの柱ではありますが、非常に存在感のある柱となります。こちらは角を落とし八角形にすることで、庭園入口中央に在りながらも細くシャープに、その陰影をグラデーションにし、表情が出るようにします。


Pillar of support is close to Kakei and Karin of wood to supply the charged water, it affects the flow line of the garden. Also, when viewed from a long distance, it will be able to divide the view of the garden to the vertical. This pillar is located in the pillars of the structure on the, winter of support, but it is a very a strong presence pillar. Here was the octagonal corners cut off. It is thin and sharp in the garden entrance center. The shadow becomes a gradient, you get the look.


的支柱是接近筧和木材卡琳供應帶電水,它會影響花園的流線。此外,從一個長途觀看時,它就能花園的視圖劃分到垂直。這一支柱位於上的支持,冬結構的支柱,但它是一個非常強大的存在支柱。這裡曾是八角形的邊角切掉。它是細而尖的花園入口中心。影子變成了漸變,你得到的樣子。














カリンの木を活かした改築の経緯を軒の形状に落とし込むため、幹のまわりの屋根に工夫を凝らします。庭師がシンボルツリーであるカリンの佇まいと成長を考慮し、大工と板金工の技術を融合させ、表現をします。その結果、カリンに隣接する八角形の柱の意匠に相似させ、屋根を八角形の半分の形にえぐり取り、軒がカリンの幹をかわす形にしました。


To Translate the history of the renovation that was taking advantage of the quince tree in the shape of the eaves, and ingenuity to the roof around the stem. Gardener taking into account the growth and appearance of Karin is a symbol tree, fused the carpenters and sheet metal machining technology, and the representation. As a result, it is similar to the design of the octagonal pillars adjacent to the quince, up gouge the roof in the shape of a half of an octagon, eaves was in the form to fend off the stem of Karin.


為了翻譯這是在屋簷的造型走的是木瓜樹的優勢改造的歷史,和智慧,圍繞幹屋頂。園丁考慮到生長和Karin的外觀是一個符號樹,稠合的木匠和金屬片加工技術,和表示。其結果是,它類似於鄰近於木瓜八角柱的設計,向上剜在一個八邊形的一半的形狀的屋頂,屋簷是擋開卡琳的桿的形式。














軒が出た後の庭園入口の屋内は、明かりが制限され、天井や壁のトーンが落ち、重厚な印象を与えました。池の淵の鳥海石に立つ柱は水辺に近く、建築的な面白みを醸し出します。ヤマモの庭園軒先は、多くの職人業を駆使し、過去から続くストーリーと石水木の自然物を巧に織り交ぜたものになりました。


Indoor garden entrance after the eaves came out, light is limited, the tone of the ceiling and the wall fell, had a profound impression. Pillars stand in Toriumi stone of the edge of the pond is close to the waterfront, it exudes the architectural interesting. Garden eaves of Yamamo is, making full use of many craftsmen industry, now that interwoven nature of the story and stone, water and trees that follows from the past to skillfully.


室內花園後門口的屋簷出來了,光限制,天花板的色調和柏林牆倒塌,產生了深刻的印象。支柱站在池塘邊的石鳥海是靠近海濱,散發著建築有趣。 Yamamo花園簷,充分利用眾多工匠行業,現在交織從過去巧妙地下面的故事,石,水和樹木自然。

















これまでの改築部分である既存の建物を活かしたものは、云わば合気道のようにあるものを受け流していくような部分がありました。今回の軒を出す仕事は、これまでと異なり、私たちが大切にしていることを積極的に表現するものとなりました。軒をつくる仕事は新しい作業ではあるものの、なるべく高橋家のもので経年経過した部材を用いて、100年前からそこにあったような存在を目指しています。それこそが人々や土地に刻まれてきたルーツであり、そこに今を生きる者が歴史や文化的価値を現代の目線でミックスをしていくことで、ヤマモのブランドアイデンティティが生まれます。そしてそのような仕事にこそ、長く続くことの“格好良さ”を私たちは見出しているのです。  


So far of those taking advantage of the existing building is renovated part, there was a part, such as going to parry what is in as of aikido if said. Work out this time of the eaves, unlike the past, we have now and those that actively representation that you have to cherish. Work to create the eaves is a new work. However, we are using the aging elapsed member at those as much as possible of the Takahashi family. And we aim to existence, such as it was in there from 100 years ago. That's what is the roots that have been carved into the people and the land. And there living today who is that going to mix the history and cultural values in modern eyes, is born brand identity of Yamamo. While such long-lasting in the work we feel the "coolness".


到目前為止,那些服用現有建築物的優勢是裝修的一部分,有一部分,比如去招架,如果說有什麼作為合氣道的。制定這個時候屋簷,不像過去,我們現在已經和那些積極表現,你有珍惜。攜手共創屋簷是一項新的工作。但是,我們使用的是經過老化成員在這些盡可能高橋家庭。而我們的目標是存在的,比如有人在那裡從100年前。這就是是已刻入人民和土地的根源。而今天誰是要混合的歷史和文化價值在現代眼裡,出生Yamamo的品牌形象有生活。雖然這種在工作長效我們感受到“涼意”。




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